• آرشیو اخبار اداری و مالی


هشتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک کشور برگزار شد.

هشتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک کشور، به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس هجدهم دی ماه سال جاری در سالن شورای دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

هشتمین نشست مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه برگزار شد

در این نشست دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اظهار داشت: ادارات رفاه دانشگاه ها نقش بسیار مهمی در قوت و حرکت موتور معرفی دانشگاه ها دارند و چون دو حوزه کارکنان و اعضای هیات علمی را پشتیبانی می کنند می توانند با کم کردن دغدغه های همکاران در حوزه رفاهی به عنوان قلب تپنده دانشگاه ، میزان رضایتمندی را در دانشگاه ها افزایش دهند.
وی افزود: مسئولیت و رسالت سنگینی بر عهده مدیران رفاهی دانشگاه هاست و در این خصوص نباید فقط به مسائل روتین رفاهی اکتفا شود. متاسفانه طی سال های اخیر مهاجرت اعضای هیات علمی افزایش داشته و این خروج سرمایه های واقعی از کشور، خطری برای دانشگاه و کشور محسوب می شود و ما برای نگاهداشت این سرمایه ها باید نهایت تلاش را انجام دهیم و با شناخت ظرفیت ها و معرفی آن ها از امکانات موجود استفاده بهینه داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: بحث تأمین مسکن به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کارمندان و اعضای هیات علمی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش قیمت زمین و مسکن باید بتوانیم این دغدغه را کاهش دهیم و ظرفیت های تجمیعی را ایجاد کنیم و از طریق کار جمعی بتوانیم امکانات مناسبی را برای همکاران هیات علمی و کارمندان فراهم نماییم.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه یادآور شد: یکی از دغدغه های اصلی روسای دانشگاه ها و معاونان پشتیبانی و منابع انسانی بحث مسکن می باشد و قطعا تأمین مسکن اعضای هیات علمی یکی از عوامل بازدارنده مهاجرت آنها به خارج از کشور خواهد بود.
وی در ادامه بر اهمیت خدمات مناسب بیمه ای برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به استرس های محیطی و شرایط محیط زیستی و ... متاسفانه آمار بیماری های گوناگون در حال افزایش است و ما باید بیمه های خوب با استانداردهای مناسب را شناسایی کنیم که در این راستا به دلیل کم شدن خدمات و محدود شدن سقف بیمه های قبلی طرف قرارداد،‌ ما سعی کردیم بیمه های جوان با مدیران با انگیزه و به روز را شناسایی کنیم و با آن ها قرارداد منعقد کنیم هرچند به دلیل جوان بودن بیمه ها برخی از خدمات آنلاین آنها در بیمارستان ها کم است که البته این امر نیز در حال بررسی و بهبود است. اما در حال حاضر پرداخت ها ظرف سه روز صورت می گیرد و امیدواریم این خدمات با پیگیری های صورت گرفته بهتر و بیشتر شود.
دکتر موسوی اظهار داشت: مدیران رفاهی دانشگاه های سطح یک باید بتوانند با هم افزایی و مذاکره گروهی با بیمه ها، قدرت چانه زنی را افزایش دهند و از خدمات و امکانات این بیمه ها نهایت استفاده را ببرند تا در دانشگاه هیچ کس دغدغه هزینه های درمان را نداشته باشدکه قطعا این کار بسیار ارزشمند خواهد بود.
در ادامه دکتر طالب نژاد گزارشی از تدوین سند رفاهی دانشگاه شیراز را ارائه کرد.
وی به اهمیت خدمات رفاهی کارکنان از نگاه سازمان اشاره کرد و گفت: این خدمات به عنوان ابزاری برای ترمیم حقوق کارکنان می باشد و‌ معافیت مالیاتی، کاهش هزینه های سازمانی،‌ استفاده از امکانات و تسهیلات سازمان،‌ مشهود بودن و قابل لمس بودن و ایجاد نگاه مثبت نسبت به مدیران از دیگر مزایای آن می باشد.
وی اهمیت خدمات رفاهی از نگاه کارکنان را شامل پرداخت هزینه های کمتر، راحتی در دسترسی و دریافت خدمت، توسعه ارتباطات اجتماعی با همکاران و اعتبار در بین اعضای خانواده و دوستان و انطباق بیشتر با نیازها عنوان کرد.
وی در ادامه به اهداف کلان رفاهی کارکنان اشاره و تصریح کرد: ارتقای سلامت جسمی و سلامت روانی کارکنان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی، ‌افزایش رضایت و تعلق سازمانی،‌ حفظ و نگهداشت نیروی انسانی توانمند، متخصص و با تجربه،‌ جذب نیروی انسانی با استعداد و مناسب و بهبود وضعیت معیشتی کارمندان از جمله این اهداف مهم می باشد.
وی در پایان مراحل تدوین سند رفاهی دانشگاه شیراز را تشریح کرد و از مدیران رفاهی دانشگاه ها خواست تا نظرات خود را در این زمینه منعکس کنند.
در ادامه نشست گزارشی از کمیته های مختلف رفاهی دانشگاه ها ارائه شد. همچنین شرکت افراگستر ایرسا پارس و شرکت ارائه دهنده خدمات رفاهی نیز به ارائه گزارش پرداختند.
ارائه گزارش عملکرد رفاهی دانشگاه ها و جمع بندی نظرات و پیشنهادهای پایان بخش این نشست یک روزه بود. (برگرفته از سایت دانشگاه تربیت مدرس)

تاریخ درج خبر: 1398/10/24  -  ساعت درج خبر: ٠٩:٢٣  -  شماره خبر: ١١٠٢٥  -  تعداد بازدید: 344


خروج